opick-rapuh

Monday 9 April 2012

ganjaran orang yang bersabar

Allah berfirman : “ Berikan berita gembira kepada orang-orang yang sabar, iaitu orang-orang, yang ketika musibah, mereka berkata “ “Sesungguhnya kita adalah milik Allah dan Kepada-Nya kita dikembalikan. Mereka itulah yang mendapat keberkatan yang sempurna dan rahmat dari Tuhannya, dan mereka ialah orang-orang yang mendapat petunjuk”. ( Al-Baqarah : 155-157 ). 


bersabar ya insan kesayanganku.
dugaan yang datang ada hikmahnya..
aku hanya mampu berdiri di sebelah memberikan sokongan yang padu..

aku tau payah..
aku tau sukar.
aku tau lebih mudah untuk berkata kata.
tapi payah untuk melakukan..

bak kata pepatah..
'berat mata yang memandang.berat lagi bahu yang memikul'

jadi aku disini untuk menyampaikan khabar gembira
berkat dari kesabaran dan keredhaan mu.

“ Tiada musibah apa pun yang menimpa diri seseorang muslim melainkan Allah menghapuskan keburukannya ( dosanya) walaupun duri yang mengenai dirinya.”


Rasulullah SAW bersabda yang sesungguhnya membuat saya merasa gembira, sebagaimana sabdanya : “ Tidak ada musibah apa pun yang menimpa diri seorang muslim lalu membaca Istirja 
(In’nalillah wa’inna’illahi rajiaun ) pada saat musibah itu menimpanya, lalu berdoa : “Ya Allah ! berilah kami pahala dari musibah ini, dan berilah ganti yang lebih baik dari musibah ini, melainkan Allah akan mengabulkan doanya.”.

dan tiada dugaan yang diturunkan oleh Allah terhadap hambanya lebih dari apa yang mampu ditanggung oleh hambanya.
jadi kamu insan terpilih...

jadi berdoa dan redhalah ketika diuji Allah..
kerana insyaAllah doa itu akan dimakbulkan..
aku juga akan senantiasa mendoakan kamu insan kesayanganku

InsyaAllah...

    diposkan oleh Nurul Aida Syahirah bt Zulkifli

No comments:

Post a Comment